Celler Cooperatiu de l’Espluga de Francolí

Aquest edifici modernista aixecat el 1913 i també conegut com la Catedral del Vi, fou un dels principals referents en el cooperativisme a Catalunya a principis del segle XX.

El projecte inicial va ser realitzat per Lluís Domènech i Montaner amb la posterior implicació del seu fill, el també arquitecte Pere Domènech i Roura. Així mateix, l’espluguí Josep Maria Rendé i Ventosa “l’apòstol del cooperativisme a Catalunya” fou el precursor en temps de la Mancomunitat de Catalunya, de la Cooperativa de l’Espluga i de moltes altres del territori.

LA VISITA

La visita al celler modernista de l’Agrícola de la Conca de Barberà permet recórrer alguns dels espais més característics del celler, com les naus amb els seus emblemàtics arcs de maó, la cava i la zona que permet conèixer el funcionament d’una planta embotelladora. El recorregut ofereix una aproximació a la història del cooperativisme i a la producció vinícola de la Conca de Barberà en un edifici que continua plenament en funcionament.

Al final de la visita, els visitants poden tastar el tradicional vi a doll amb porró, una manera autèntica de connectar amb la cultura del vi del territori.

Horaris

De dilluns a divendres: de 9h a 13h i de 15,30h a 18,30h

Dissabtes, diumenges i festius: matí de 10h a 14h.

Visita lliure i gratuïta. Durada aproximada 20 minuts. No cal reserva prèvia.

Última entrada 30 minuts abans del tancament.

Grups màxim de 10 persones.

Degustació de vi amb porró.

Localització