EXPERIÈNCIA SENSORIAL: El Gran Eclipse

El 12 d’agost Catalunya viurà un fenomen astronòmic únic: un eclipsi total de Sol, i el sud del país serà un lloc privilegiat per veure’l en la seva totalitat.
Però, per què és tan excepcional? Què passarà a la natura quan es faci la foscor? I com ens hem de preparar per gaudir-ne de manera segura? Per respondre a aquestes preguntes i escalfar motors per a la cita històrica, el Museu Terra i el Parc Astronòmic Muntanyes de Prades coorganitzem El Gran Eclipsi el proper dijous 2 de juliol a les 19 h, a l’Espluga de Francolí.
No serà una conferència convencional, sinó una experiència sensorial, artística i efímera —com el mateix eclipsi— dissenyada per commoure i ensenyar. Un diàleg viu liderat pel divulgador Aleix Roig —amb el rigor d’experts com Joan Anton Català i científics d’arreu del país vinculats a diversos àmbits com la salut o l’ecologia— que es fusiona a la sala amb la música en directe de Gerard Marsal i les projeccions d’Albert Rué. Una producció impactant que ens connectarà de forma humanista amb la necessitat de preservar els nostres cels foscos i entendre la sostenibilitat des d’una altra dimensió.
A més, per al gran dia, tots els assistents us emportareu de regal unes ulleres homologades per veure l’eclipsi.
Per participar a l’espectacle, que té un preu de 2 € per persona, cal adquirir l’entrada de forma prèvia en línia o la recepció del museu. ENLLAÇ
Més informació:
Museu Terra Carretera de Montblanc, 35 Enllaç web